wtorek, 1 listopada 2016

Blue corn...

Witam,

w ciągu ostatnich 2 lat zainteresowałam się kukurydzą niebieską (blue corn), kupiłam przez internet materiał siewny (strasznie drogi - pare ziarek za kilkadziesiąt złotych) no ale co trzeba się poswiecać dla nauki:) no wiec kupiłam i posiałam powiem jestem pod wrażeniem plon ok. 12 t/ha wilgotność ok. 32% ale szybko oddaje wodę:) hmm... gdzieś w badaniach amerykańskich wyszukałam że w ich warunkach plon niebieskiej kukurydzy mieści się w granicach 1-3 t/ha hmm... troszki mnie to dziwi dlaczego więc aż tyle mi się urdziło:P może dlatego że dobra opieka:P
 
 
 
 
no ale jak czytam kukurydza niebieska - odmiana kukurydzy twardej uprawiana w Meksyku i południowo-zachodnich Stanach Zjednoczonych, zwłaszcza w stanach Arizona i Nowym Meksyku. Kukurydza słodka w smaku. Jest podstawą kuchni meksykańskiej. Oprócz swojego oryginalnego koloru (niespotykanego w naszej Polsce) ma wiele zalet żywieniowych ponad standardowymi żółtymi lub białymi odmianami kukurydzy. Zawiera on 20 procent więcej białka i ma niższy indeks glikemiczny. Dodawana do tortilli, ciast i chipsów. Ja jestem w trakcie porównywania składu ziarna zobaczymy co z tego wyjdzie:)
 
P.S. porażenie przez omacnice 0 uszkodzeń na 100 roślin, być może że na tym polu zastosowałam podwójną aplikacje kruszynka:)))





Tako to o ciekawostka:)
Pozdrawiam serdecznie:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz